b1g1 study tour

2017 yılı Kamboçya, B1G1 Çalışması Turu

19 Oca 2017 tarihinde yayınlandı

Dünyanın herhangi bir yerindeki Catalyst Global takım kurma etkinliklerine herhangi biri katıldığında her seferinde her bir katılımcı için bir B1G1 projesi başlattığımızı biliyor musunuz? Bugüne kadar bu şekilde tüm dünya çapında 368,507 kişinin hayatına dokunmuş bulunmaktayız! Bundan başka, bu yılın 12 Aralık taraihinde, 50 ülkeden 42 farklı Catalyst Global network ortağı, B1G1 projelerinde büyük bir etki yaratmak adına, dünyanın ilk Go Team hazine avı etkinliğine katılmış bulunmaktadır. 15-20 Ocak 2017 tarihleri arasında Team Up Events Yeni Zelanda'dan Joanna Hall B1G1 Çalışma Turunun bir parçası olarak Kamboçyadaki bazı projeleri ziyaret etmek suretiyle Catalyst Globali temsil etmiş bulunmaktadır.

15 Ocak 2017, Pazar

b1g1 study tour cambodia
Herkese merhaba! Catalyst Global Yeni Zelanda ortağımız Team Up Events den Jo bizlerle birlikte! Evet bugün hafifi bir jetlag etkisiyle uğraşıyor olsam da bu anı kaçırmak istemezdim ve buradayım. Sıcaktan cinnet geçirecek olsam da yerel "tuk tuk" taşımacılığına alışkınım ve yerel halkla ticaret yapmaktan hoşlanıyorum. Tamamen uyumsuz bir biçimde yerleşik hoteller, başıboş hayvanlar ve dilenciler beni inanılmaz derecede hayrete düşürdü. Bu kontrast inatnılmaz derecede ürkütücüydü Tüm gün bu kalabalık içinde duyduğum ses yerel halkın en yaygın sportif karşılaşması olan horoz döğüşünde kullanılmak üzere yetiştirilen otelin arkasında yer alan horozlardı. Hotele ait minik gölde devasa bir balığın 2 adet siyam timsahını rahatsız etmesini şaşkınlıkla izledim.

Bu gece bir hoşgeldin yemeğine katılıyorum. Bu gerçekten inanılmazdı! Etrafta pek çok insan vardı ve hepsinin de inanılmaz hikayeleri vardı. Seyahatim devam ettikçe onlardan herbiriyle iletişim kurmak istiyordum.
Büyüleyici ve bir o kadar da yorucu inanılmaz keşiflerle dolu bir günün ardından bunun benim için ne denli önemli bir seyahat olduğunun bilincinde ve Catalsyt Global takım kurma etkinliği firmaları networkündeki tüm firmaları temsil ettiğim için ve buna ne kadar şükretsem az olduğunun farkında olarak yatağıma çekildim.

Ertesi günkü başlangıç için biraz endişeliyim ancak çok da heyecanlı olduğumu söyleyebilrim. Güne öncelikle tapınakları ziyaret ederek başlayacağız daha sonra da bisiklet vererek ilk elden katılım sağlayacağımız Free To Shine adlı B1G1 projesi için kırsal köylere doğru yola çıkacağız. Şimdi iyi bir uyku uyumalıyım!Herkese iyi geceler!

16 Ocak 2017, Pazartesi

Bisikletlerle insan potansiyelinin açığa çıkarılması

b1g1 study tour cambodia

Bugün, B1G1 Çalışma Turu grubu ilk ziyaretini gerçekleştirdiB1G1 Worthy Cuse ortaklarından This Life Cambodia, çeşitli sorunları aktarmak için topluluklarla yakınen çalışan, ve herkes için uzun vadede parlak bir gelecek yaratmak için çalışan bir organizasyondur. Bugüne kadar yapmış oldukları çeşitli projeler tanıtılmış olup bunlardan en önemlisi Pedalling out of Poverty’ dir. Daha da güzeli, Jo ve çalışma turunun diğer geri kalanları bu topluluklardan birine 20 den fazla bisiklet vermiş bulunmaktadır. Jo'nun hesabını kontrol ediniz!

Yavru horozların çıkardığı gürültüler eşliğinde uyandım ve Ta Prohm, Phnom Bakheng ve Bayon tapınaklarını ziyaret etmek üzere yola koyulduk. Benim en beğendiğm tapınak Ta Prohm'du. Ta Prohm un inşaasına Milatta sonra 1186 yılında başlanmıştı. İnsan yapımı sanatın benzersiz niteliklerini bünyesinde barındırmakta ve balta girmemiş doğal bir orman örtüsü tarafından sarmalanmaktaydı. Gerçekten ziyaret etmeye değerdi!

Öğlen yemeği sonrasında kırsal bölgelerde bisiklet turuna çıktık. Bu benim için gerçekten çok aydınlatıcıydı. Diğer bir sürü insanla turist otobüslerine doluşmak yerine yol boyunca etrafla iletişim halinde olmaktan çok mutluydum. Evler, aileler, günlük yaşantılarını sürdüren hayvanlar benim yaşadğım hayata o kadar aykırıydı ki! Sonrasında mopetlerden büyük kamyonlara kadar herkesin yolda kendine yer edinmeye çalıştığı adrenalin pompalayan bir trafiğin içinde kaldık İnanılmazdı!

Kısa bir süre sonra, içi içine sığmayan 50 çocuğa bisikletlerinin verileceği okulda toplanan öğretmenlerin, velilerin ve öğrencilerin yanına geldik. Go Give etkinliklerine ve bu projeye katkısı bulunan Yeni Zelandadaki sayısız Catalyst takım kurma etkinliğine katıldıktan sonra bu olaya ilk elden şahitlik etmek inanılmazdı diyebilirim.

Okul müdürüyle tavsiye kurulu (köyün ileri gelenlerinin olduğu PTA toplantısına benziyordu) toplantısını beklerken çocukların futbol çalışmasını izliyordum. Bir köşede tek başına otururken, yüzünde çok cici bir gülümsemeyle ufak bir çocuğu yanıma geldi ve bana "Merhaba, Adın ne?" diye seslendi. Oturduk ve kardeşleri hakkında sohbet ettik aynı zamanda en sevdiği renklerden, yiyeceklerden ve hayvanlardan bahsettik. Onun için mükemmel bir İngilizce pratik yapma fırsatı olan bu konuşma benim için de bugüne kadar seyahatlerimde karşılaştığım en dostane insanları tanıma fırsatı olmuştu.

Öğleden sonra, bisiklet projesinden sorumlu organizasyon "This Life Cambodia" ofisini ziyaret ettik. Kendilerinin diğer projeleri, yapmış oldukları araştırmalar ve toplumun gelişimine yönelik yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olduk. Bu organizasyonun misyonu sorunun belirtilerini yok etmekten çok yerel toplulukları, aileleri ve organizasyonları desteklemek üzerine kurulu.
O akşam, bir başka B1G1 projesi kapsamında konaklama sektörü konusunda eğitim alan öğretmenler ve öğrencilerin işlettiği yerel bir restoran olan Marum da akşam yemeğine davet edildik. Midem bu etkinliğe bir an önce katılmak istiyordu yemekler bir harikaydı!

Kalbim ve midem dolu bir halde yatağıma çekilmiştim! Ertesi beni nelerin beklediğinin heyecanıyla uykuya dalmıştım!!

17 Ocak 2017, Salı

Bugün grubumuz, kum üretimi ve dağıtımının gücü, su filtreleri ve mantar çiftçiliği hakkında 3 organizasyonu Trailblazerile . kaliteli konaklama eğitim programı . .e ;Sala Baiile . bir Phare, a performans sanatları okulunu ziyaret ediyor. İşte Jo'nun notları...

Bu sabah Trailblazer Kuruluşunu ziyaret ettik. Kumlu su filtrelerinin üretimi ve dağıtımı konusunda bilgi sahibi olduk. Su filtreleri ve pompaları inanılmazdı. Köylüler filtreleri sipariş ediyor bu sayede filtreye sahip olma ve ürün bakımı sürekli olarak teşvik ediliyordu. Filtrelerin ardındaki bilimsel teknoloji inanılmazdı. Bu kum ve çakıl parçalarının temiz su üretmek için kullanılabileceği hakkında hiçbir fikrim yoktu. Pompaların köylüler için anlaşılması ve gerektiğinde de tamir edilmesi çok kolaydı. Bunlara sahip olak için öyle inanılmaz teknoloji bilgisine gerek yoktu ve bakımları da oldukça kolaydı.

Aynı zamanda, değerli besinlerin ortama karşı nasıl tepki verdiklerini test ettikleri tohum test bahçelerini de ziyaret ettik ki burada çiftçiler için gelir kaynağı olacak mahsulün seçimi yapılıyordu.
Konaklama sektörü eğitim okulu Salai Bai bir sonraki durağımızdı. Fransız bir Sivil Toplum Kuruluşu tarafından kurulan bu okulun 108 öğrencisi üst düzey aşçılık, oda hizmetleri, güzellik terapisi ve ön büro işleri konusunda eğitim görmekteydiler. Öğrencilerin öğrenmeye karşı duydukları heyecanı ilk elden gözlemlerken harika bir öğlen yemeği yedik.

İnsanların dans ve prodüksiyonlarla meşgul olduğu yaratıcı performans sanatları kuruluşu Phare bneim için çok özel bir yere sahipti. Sanata ve yaratıcı ifadeye gerçekten çok değe rveriyorum. B1G1 Çalışma Turunun diğer katılımcılarından biri olan Lindy bizim insan yapan şeyin sanat olduğunu belirtmişti.

Gösteri öncesinde ekibin eğitimini izledik ve sanatçılarla tanıştık. Benim masamda hemen yanıbaşımda oturan tek bayan sanatçıyla tanışmaktan çok memnundum. Bana göre 26 yaşındaydı. Hobilerimiz, ailelerimiz ve dostlarımız hakkında pekçok şey paylaştık. Srey Leak ile vakit geçirmek, hayatı ve arzuları hakkında bilgi sahibi olmak benim için inanılmaz bir deneyimdi.

Gösterinin kendisi de muhteşemdi, harika oyuncular ve sanatçılar vardı ve hikayen de çok ama çok akıcıydı.

Ertesi sabah Child's Dream ile bir çocuk parkı kurmak üzere köye doğru erkenden yola çıkacaktık. Herkesi etkinliğe dahil olmaya çağırıyordum.

18 Ocak 2017, Çarşamba

Bugün grup, B1G1 bapış projesiyle Oyun alanı inşa projesi Child's Dream 'e yardımcı olmak için yerel bir okulu ziyaret ediyordu .. İşte Jo nun kaydettikleri...

b1g1 study tour cambodia
Bu sabah erkenden uyandık ve B1G1 projesi Child's Dream için köye doğru yola koyulduk. Hep birlikte bir çocuk oyun parkının inşaasına giriştik. Bu benim için inanılmaz bir deneyimdi ve sandığımdan çok daha iyi bir şekilde çukur kazıp beton hazırlayabiliyordum. İlginç bir şekilde beton karma işi beni rahatlatmıştı. Bütün okul bu etkinliğe dahil olmuş ve öğrenciler de boya ve dekorasyon işlerini yapmaktaydılar. Ne muhteşem bir eğlenceydi!

Çocuklarla birlikte ağaçların arasında inanılmaz bir öğle yemeği yedik. Yedikleri hereyden büyük keyif alıyorlardı. Muz yaprakları arasındaki pilav ve balık da harikaydı. Hepsi çok sağlıklı yiyeceklerdi!
Daha sonrasında, müdürle yaptığımız sohbette bu oyun parkının öğrencilerin okula gelmesini naslı teşvik ettiğini öğrendik. Hatta öğrencilerin okula çok daha erken gelmesini sağlıyordu. Bu da velilerle birlikte okula verilen değerin geliştirilmesine yönelik bir ilave katkı olmuştu.

Öğleden sonra öğrencilerin İngilizce dersine katıldık. Kendimi büyük bir heyecanla ve avazım çıktığı kadara BAC şarkısını söylerken bulmuştum. Benim gibi şarkıcı olmayan biri için bu çok heyecan verici bir deneyimdi. Ve neticede doğru etkiyi de almıştık. Adımın kolay söylenişinden dolayı sınıfta adımı bilmeyen öğrenci kalmamıştı.!!

En popüler okul öncesi şarkılarından bir olan "Kafa, Omuzlar, Dizler ve parmaklar" şarkısını birkaç kez söyledik. Çok eğlenceliydi! Çocuklar bu şarkıyı öğrenmekten ve söylemekten çok memnundu. Onlarla oyunlar oynamak da ayrıca çok keyifliydi.
Okulda geçen güzel bir günün sonunda, tekrar otobüsümüz bindik ve otele doğru uzun yolculuğumuza başladık. At the end of the school day we waved goodbye and boarded the bus again for a long journey back to our hotel. O gece restoranda herkes çocuklarla yaşadıkları deneyimi anlatan insanların gürültüsüyle yankılanıyordu. Çalışma Turu grubu yaptığı işe tutkuyla bağlı pek çok farklı alandan insan bulunmaktaydı ve onlarla inanılmaz bağlantılar kurmuştum. Ve Kamboçya yemekleri de bir o kadar mükemmeldi.

Şimdi uyku zamanı! Yarın yine yoğun bir gün olacak….

19 Ocak 2017, Perşembe

Bu sabah çocuk kaçakçılığı riskine maruz kalan bazı kızlarla tanışmak üzere bilinmeyen bir yere doğru yola çıkacağız (otobüsümüz de kapatılacak) . Free to Shine, en iyi desteklenen B1G1 projelerinden biri olup çeşitli projelerde çoğunlukla çocuk ticaretinin önlenmesi konusuna şiddetle odaklanmış bulunmaktadır. İşte Jo'un yazdıkları:

"Bugün benim için çok zor bir gündü. Çocuk kaçakçılığı riskine maruz kalmış kızlarla Free to Shine etkinliği için oturuyorduk ve bu genç ve savunmasız insanların başına gelenlerle yüzleşirken kendimi bulmuştum.
Kızların başlarına neler gelebileceğinin farkında olmalarını öğrenmek çok zorlu bir deneyimdi benim için. Birgün tekrardan geri gelmek bu durumdaki köylü kızlarına yardımcı olabileceğim sosyal işlerde çalışmak istedim.
Bu kızlarla sohbet etmek beni çok memnun etmişti. Avukat, muhasebeci, polis memuru ve öğretmen olmak isteyen kızlarla tanıştım.

Öğleden sonra öğrencilere burs verilen bir başka okuldaki bir diğer Child's Dream projesine gittik. Tekrardan öğrencilerin hikayelerini dinlemek onlarla birlikte atölye çalışmalarına katılmak, onlarla konuşmak, onların motivasyonlarını görmek açısından inanılmaz derecede değerliydi benim için.

Bu gece veda yemeğimiz var. Her ne kadar üzücü anlar yaşamış olsak da oldukça ilham verici bir turdu diyebilirim. Bu seyahate katılanların hepsi birbirini tanımakta ötürü çok memnundu ve oldukça özel birçok deneyimi birlikte paylaşmışlardı. Burada gördüklerim gerçekten her zaman şükretmeme neden olmuştur.

Kamboçya gerçekten çok güzel bir yer. İnsanları da ülkeleri gibi güzel. Eskilerin dediği gibi her zaman kalbimde olacaklar. Hepsini tüm kalbimle kucaklıyorum ve bu seyahatte duyduğum hikayeleri elimden geldiğince fazla insanla paylaşıp dünyayı fırsat eşitliği ve özgürlük dolu bir yer haline getirmek için elimden geleni yapacağım. "