Kurumsal Ekip Kurmada Oyunlaştırma ve Teknoloji Nasıl Bir Devrim Yaratıyor

Published on 1 Nis 2019 by Esther Daniel

Geçtiğimiz son on yıl içerisinde eğitim sektörü ve benzeri kurumlarda online eğitimin ve öğrenmede oyunlaştırmanın popülerliği gün geçtikte daha da artmaktadır. Oyunlaştırma heyecan verici, eğitici ve eğlenceli öğrenme deneyimi oluşturur ve geleneksel sistemlerin sunamadığı ek faydalar sağlar. Araştırmalar, okuma ve dinleme gibi geleneksel öğrenme metotlarıyla kıyaslandığında öğrenmede oyunlaştırmanın katılımı artırmakta, başarı duygusunu hissettirmekte ve akılda kalıcılığı on kata kadar artırdığını göstermektedir. Kısaca, oyun mekaniklerinin ekip kurmada uygulanması etkililiğini daha da artırmaktadır. Teknoloji, kalem ve kâğıdın yerini akıllı telefonların, tabletlerin, GPS sistemleri gibi djital araçların almasıyla ekip kurma etkinliklerinde daha da önemli bir rol oynamaya başlamıştır.

Ekip Kurmanın Geleceği

2019 yılına baktığımızda, The Infinite Loop gibi işbirliğini öngören VR oyunları şeklindeki ekip kurma etkinliklerinin ve Red Alert’in (fotoğrafı aşağıdadır) kişiselleştirilmiş bulmaca kasaları ve alevler çıkaran kırmızı geri sayım mekanizmaları gibi ileri teknoloji ve düzenleme içeren etkinliklerin en çok ilgi gören etkinlikler olacağını söyleyebiliriz.

red alert

Kaçış odası tarzı temalar son zamanlarda popülerlik kazanmaya başladı ve ekip kurma ortamına daha da girerek katılımcıların farklı dünyalara girmelerini ve aynı zamanda hayali roller üstlenirken faydalı beceriler geliştirmelerini sağlayacak. Katılımcıların yoğun pratik, motivasyon, katılım ve artırılmış öğrenme hafızası gerektiren teknoloji ile bağlantılı kaçış odası tarzı bir bulmacada dünyayı ölümcül bir virüsten kurtulmalarını isteyen Outbreak-Escape the Virus buna mükemmel bir örnektir.

outbreak

Bilim, Öğrenme Sürecinde Oyunlaştımayı Nasıl Destekler

İnsanlar, fiziken ve zihnen bir etkinliğe katıldıklarında, vücutları endorfin hormonu salgılar. Endorfin, başarı duygusunu ve motivasyon hislerini bir araya getiren nörotransmitterlerdir. Catalyst'in en son geliştirdiği GoTeam programı, Escape the Maze ekiplere üstesinden gelmeleri bir zorluk sunma ve başarıyla tamamlamalarının ardından da puan, sanal ödül ya da bir sonraki aşamaya geçiş gibi ödüller vererek bunu güçlendirme amacıyla dizayn edilmiştir. Bu, endorfinleri serbest bırakarak, sürekli katılım, motivasyon ve başarıya yol açan bir pozitivizm duygusu yaratır.

escape the maze

Risk & Ödül

Risk ve ödül, katılımcıların kendilerini zorlamalarına ve hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için daha da fazlasını yapar. Poker makineleri, pachinko, mahjong ve diğer kumar ya da risk alma ile ilgili oyunların bağımlılık yaptığını hepimiz biliriz;bu, ekip kurma alıştırmalarının katılımcıları daha fazla dahil etmeleri için kullanabileceği bir özelliktir.

Quickfire etkinliğinde, katılımcıların görevi başarıyla tamamladıklarında daha fazla jetonla ödüllendirilecekleri mücadeleye katılmak için jetonlarını riske atmaları gerekmektedir. Bu, katılımcıların sürekli olarak zevk, risk ve ödül nedeniyle yaptıklarını tekrar ettiği bir etkinlik döngüsü yaratır. Bu döngünün getirdiği tekrarlama, katılımcıların, sonunda takımları sıkılmış ve mücadeleyi bırakacak olan monoton veya sıkıcı bir olaylar döngüsü oluşturmadan, ilgili becerileri daha etkin ve analitik olarak geliştirmelerini sağlar. Bu eğlence ve eğitim dengesi, etkin bir ekip oluşturma etkinliğini bu kadar faydalı kılan şeydir; çünkü katılımcılar kendilerini eğlenceli ve ilgi çekici bir ortam aracılığıyla sürekli olarak belirli bir beceri geliştirirken bulurlar.

quickfire soccerEndorfinler

Kötü düşünülmüş ekip kurma programlarıyla ilgili iyi bilinen sorunlardan biri, bir veya daha fazla ekip üyesinin katılımcı olmak yerine pasif gözlemci olduğu katılım eksikliğidir. Oyunlaştırma, akıllı tasarım ve teknoloji kullanımı sayesinde tüm katılımcıların etkin şekilde oyuna katılımı sağlanmakta ve oyun boyunca artan endorfin salgısı oyunun daima içinde olmalarını sağlamaktadır. Araştırmalar, endorfin salınımının, aynı zamanda, teknoloji temelli bir ekip oluşturma oyunu tasarlarken değerli bir bilimsel iç görü olan genel eğitimsel tutuma da yardımcı olduğunu göstermektedir.

İster konferans katılımınızı artırmaya çalışın ya da sadece bir ekip kurma alıştırması organize etmeye çalışın etkinliğinize istediğiniz öğrenme sonucuna odaklı sorular ve zorluklar dahil edildiğinde katılımcıların aktif katılımı sağlanmış, motivasyonları artırılmış ve bilgileri etkili bir şekilde özümseyerek uzun süreli belleklerine kaydetmeleri sağlanmış olur.

go team destination

Geri Bildirim & Gelişme Potansiyeli

Oyunlaştırma ekipler için sürekli, güncel ve otomatik geri bildirim almanın müthiş bir yoludur. Geçmişte, ekipler performanslarının nasıl olduğunu öğrenmek için bir açıklama yapılıncaya

ya da hatta etkinliğin bitimine kadar beklemek zorundaydı. Catalyst Global’in teknoloji temelli programlarında, güncellemeler, geri bildirimler ve skorlar katılımcı ilerlerken eş zamanlı olarak sunulur. Katılımcılar ayrıca dahili mesajlaşma servisi sayesinde oyun denetleyici ve diğer katılımcılar tarafından cesaretlendirici mesajlar alırlar.

Seçilen herhangi bir zamanda geri bildirim alma yeteneği, yalnızca panonun en tepesinde olanların değil, tüm katılımcıların mevcut performanslarını görmelerini ve nasıl daha iyi bir şekilde gelişebileceklerini kolayca analiz etmelerini sağlar. Araştırmaya göre, gelişme potansiyeli ve yeteneği, yerine getirme ve iyi hissetmenin önemli bir yönüdür. Bunu akılda tutarak, teknolojiyi kullanan oyunlar, katılımcıların ilerlemelerini görmelerine, karşılaştıkları sorunları analiz etmelerine ve üzerinde kendilerini geliştirmelerine izin veren belirli bir beceri setini tekrarlayan zorluklarla tasarlanmalıdır. Catalyst, bu bilimi, özellikle e-Öğrenim sürecinin bir parçası olarak bir kişi tarafından oynanan personel eğitimi ve konferans katılımı için geliştirilmiş Go Engage oyunları sırasında, teknolojiye dayalı programlarında uygular.

Zorlukların siyah beyaz olmadığı ve açık başarı ölçütlerinin olmadığı durumlarda - örneğin, uygulamanın kendisinden ziyade bir oyun denetleyicisi tarafından işaretlenenler - ekiplerin performanslarını geliştirdiklerini hissetmelerini teşvik eden bir işaretleme ölçeğinin katılımcıların yerine getirme ve motivasyon duygusunu artırmanın benimsendiğini göstermiştir.

Genel olarak, oyun mekaniğinin ekip oluşturmaya uygulanması, katılım, motivasyon, yerine getirme ve kalıcılıkta ciddi bir artışa yol açar. Bu sonuçlar, oyun tasarımı tekniklerini içeren ekip oluşturma programlarının sunulmasında teknolojinin neden daha önemli bir rol oynadığını ve hem işletmelere hem de çalışanlara fayda sağlayacak daha etkili etkinlikler yaratıldığını açıklar.

Esther Daniel

Catalyst Global Ortak Katılım Stratejisi Başkanı

Catalyst Global'de ağ ortağı katılım stratejileri kullanarak kurumsal etkinliği sağlamaktan sorumludur.

Tüm maddeler

Tavsiye edilen okumalar